lauantai 12. lokakuuta 2013

Tervehdys lokakuu, sinäkö jo tulit?!

Kyllä tuo aika kuluu ihan käsittämättömän nopeasti!
-Ihan kauhistuttaa, mutta pakko vain sulautua joukkoon...

Syyskuun väriloistoa nautiskelin syyskuun loppupuolella tuolla Kemin suunnalla, kun viikonloppu reissun sinne tein poikien kanssa ja matkamuistokseni jäi mm.

Ihana syksyinen maisema, kun tultiin Kemiin... hieman hämärä kun aurinko oli laskeutumassa tai ainakin pilvet osasi säädellä valoisuutta... mieleni oikein lepäsi tuon väriloiston kanssa.
 
Äidin kanssa kävimme hautuumaallakin:

 

Kävimme ensin laittamassa kynttilät palamaan yleishaudalle, jossa voi muistella eripaikkakunnalle haudattuja sukulaisiaan ja ystäviä... Niinpä vein kynttilän ja muistelin mummoani ja kummisetää, joka on haudattu Ruotsissa. Maisemat oli niin ruskaväreissä ja hiljaista...


 

Kaunista kukkaloistoakin oli, vaikka sää oli ollut jo pari päivää tosi koleaa niin ei ollut vielä vienyt kukkasia... moni kyllä oli jo tuonut haudoille kanervia, kun kävelimme polkua pitkin enoni ja tätini haudalle päin.
 

Ihmettelin mikä kopisee? Mistä ääni oikein tulee? No siinä enoni ja tätini haudan luota huomasin tien toisella puolen mäntypuussa tikan kopistelevan ja kohtuu hyvän kuvan sain napattua, vaikka hieman meinasi aurinko tehdä kuvauksestani haastavan.
 
Äidilläni on myös puikot heiluneet kun oli minulle tehnyt mm.
Tälläisen baskeri tyylisen pipon violetin värisen (Novita nostalgia)

Söpöt villasukat ja nyt ei pitäisi jalkoja palella



Samanlainen baskerityylinen pipo mutta harmaan värinen, jossa myös kivasti vivahtaa bling bling kimallettakin.
 
Tein löydönkin:
Tässä on minun tekemät nuken tossut, jotka olen yli 20 vuotta sitten tehnyt...
 
Kemin reissulta kotiin päin sain jälleen ihastella...


...Kyllä maisemia ja syksyn väriloistoa!

 
Kotona on itsellänikin puikot kolisseet ja vinhastikin...
...tässä hieman jotain...

Entiselle työkaverille olen tehnyt kierresukat

Kaverini tilasi hänen kaverin tuleville kaksosille peukalottomia vanttuita ja tässä kahdet joissa värit vaihtaa vain paikkaa raidoituksilla/ pohjavärilläänkin.

Tässä yhdet peukalottomat vanttuut hyvin ohuesta langasta, jossa värimaailma on oikein vaihtuva.

Kerroin aikaisemmin virkkuukoukunki heiluneen ja kokeilin Moda-lehden Juhannusruusumattoa ja lankakeriä minulla ei ollut kuin kaksi, mutta ajatuksenani olikin, että mattoa tehdään niin pitkälle kuin lankanen riittänee...

... ja tähän se sitten piisasikin että kierroksia jäi montakin olisikohan 7krs:ta, mutta kuten sanoin olen tyytyväinen tähänkin kokeiluuni ja lopputulokseen.
 
Tällä hetkellä työn alla on: 
Entiselle työkaverilleni olen tekemässä myös säärystimiä ja tässä on sillain että raidoitukset menee molemmissa erilailla, mutta kyseltyäni asiaa tulevalta omistajalta niin kuulosti ettei ollut niin haittoo, joten kudon sitä mukaa miten nämä raidat vain tulee kerästä.
Minä olen ensimmäisen säärystimen tehnyt noin yli 20cm pitkäksi ja aloin tekemään toisia samankokoisiksi, joita sitten vertaan vierekkäin että teenkö vielä pitemmiksi vai päättelenkö sitten molemmat... eli vielä on jokunen rivi kudottavana, mutta napostella nuo suukkoset niin sitä huomaa paremmin mahdolliset virheet, jos niitä tulee näin iltasella tehtyä.
 
Vielä minun pitäisi tehdä yhdet kierresukat entiselle työkaverilleni, kun sattui kysymään jos voisin tehdä hänen äidilleenkin sukat... ja minähän kyllä teen eipä siinä mitään ongelmaa, mutta sitten on kyllä jo saateltava alkuun ja alkaa tehdä äidilleni lupaamaa neulosta, että saan alkaa kutoa Novitan Huurre langasta neulostakkia.
 
Pikkusiskoni ristipisto käden jälkeä mm. 
Pääsiäisliina

Seinäkoriste
 
Nämä ristipisto työt olen saanut pikkusiskoltain valmiina, kun itselläni nuo olisivat vieläkin paketeissaan eli en olisi millään kerennyt tekemään, mutta onneksi minun ihana pikkusiskoni on niin innokas ristipistoilija niinpä sain nyt nämä valmiina ja tehtyinä!
 
Olen täällä myös Lokakuun Sny-pakettia rakentanut ja ihan hankala on ollut... "Magic knitting ball" on aiheena tällä kertaa! Hmm... jospa minä nyt jotain saan aikaiseksi...vaikka olen minä googlettanut, mutta tuntuu että pääni lyö ihan tyhjää täällä... olenkohan ainut? Toivottavasti en ole ainukainen...
Toisaalta nyt voinkin jotain kivaa keksiäkin, kun saan sunnuntaina hieman hengähtää ja omaa aikaakin, kun tämä viikko 41 on ollut poikani Eetun kanssa semmosta menoa.
 
Pojallani kun oli nyt viikolla 41 maanantaista-torstaihin asti lasten neurologitutkimus jakso ja diagnoosi pysyi samana eli lapsuusiän autismissa. Siinä mietittiin pojan parhaaksi kuntoutussuunnitelmaa ja miten tästä eteenpäin lähdetään liikkeelle.
Sanoinkin heti että minun pääni sisällä on kyllä tällä hetkellä A3:n kokoinen tyhjä paperi, että minä tavallaan lähden taas ihan tyhjältä pöydältä rakentamaan pojalle kuntoutus hommia kuin myös puuhasteluja...
Eiköhän se siis tästä taas lähde kohtuu samanlaisilla suunnitelmilla, mutta lisäksi olen suunnitellut koritehtäviin palapeli puuhia, vesiväri/ sormiväri maalauksia, lasten tehtäväkirjojen täyttelyä ja tarrailuja... unohtamatta ihanaa leimasin tyynyillä touhuskeluakin...yrittää suunnitella askarteluja.
Onneksi tuli hankittua 365 hauskaa askartelua paperista ja pahvista kirja... katsoa sieltä ideoita lisää pojan touhuttavasksi.
 
Tämän tyylinen akvaario minulla on kotona... se vain että tämä kuva on netistä otettu, kun jonnekin omien kuva kansioiden viidakkoon on omasta akvaariosta otetut kuvat todella hyvässä jemmassa ettei niitä nyt löytänyt tähän kohtaan... mutta jospa saisin sitten uuden kuvan napattua kun...
 
Itselläni ainakin huomisen aamun kuvioina olisi 190 l. kulma-akvaarion puhdistaminen ja pohja hiekan vaihto operaatio...että hyvin vesimäisesti mennään, mutta sellaista tämä minun rakas harrastukseni on myös kun kutimet pitää taukoa pöydällä niin silmät on akvaariota ihastelemassa ja seuraamassa kalojen touhuja... sitä on kuin nuo pojat että jämähtäen jää tuijottamaan pitkiksi ajoiksikin kalojen touhuja ennenkuin havahtuu että aikahan ihan juoksee liiankin nopeasti.
 
 
Mutta minäpä toivotan hyvää lauantain illan jatkoa ja sunnuntain ihanaa aamua... arki sieltä kumminkin liian nopsasti hiippailee esille, mutta nautiskellaan nyt viikonlopusta...

2 kommenttia:

  1. Ihania syksyisiä tunnelmakuvia. Ja sinulle on lähtenyt postia tulemaan...T:Sny-parisi

    VastaaPoista
  2. Hei Sny:ni! Tänään tuli iltapostin mukana pakettikortti haku lappu, paketin saan hakea siis huomenna postista kunhan töistä pääsen... voi että kuinka mie maltankaan olla töissä huomenna... varmaan olen ihan tulisilla hiilillä....heh...

    VastaaPoista